Notícies Palma

Ple en directe Canal YouTube Twitter Ajuntament Facebook Ajuntament

"Habitatge: una qüestió de dignitat"

17 de maig de 2017

El proper dilluns dia 22 se celebrarà una jornada de debat i reflexió sobre la situació de l'habitatge a Ciutat amb la participació d'experts universitaris, entitats veïnals i ciutadanes i associacions de lloguer turístic i plataformes d'economia digital

Palma, 17 de maig.- L'Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne organitza la jornada "Habitatge: una qüestió de dignitat", que se celebrarà el proper dilluns dia 22 de maig a la sala d'actes del COAIB (Col·legi Oficial d'Arquitectes de les Illes Balears).

Es tracta d'una jornada d'exposició, reflexió i debat sobre l'actual situació de l'habitatge a la nostra ciutat. Hi participaran representants d'entitats socials, veïnals i associacions professionals, experts universitaris, i representants d'altres administracions com és la regidora d'Urbanisme de Barcelona.

Concretament, comptarem amb la participació de dos catedràtics d'universitat que exposaran des del punt de vista acadèmic i científic una part important d'aquesta realitat de l'habitatge.

En el primer cas, el catedràtic de la UIB Nofre Rullan presentarà els resultats del projecte nacional de recerca del Grup d'Investigació en Sostenibilitat i Territori, "Els desnonaments de marca Palma. Geografies de la despossessió d'habitatge a través de la crisi". La coordinadora de l'Oficina Antidesnonaments serà l'encarregada de presentar aquesta ponència.

En el segon cas, el catedràtic del Centre de Política de Sòl i Valoracions de la UPC, Josep Roca Cladera, farà una ponència que analitzarà les repercussions de les dinàmiques turístiques en el preu de l'habitatge, posant com a exemple la situació a Barcelona i aportant una comparativa amb la situació de Palma.

D'altra banda, la jornada preveu una taula rodona de debat entre diferents posicionaments en relació al lloguer turístic com és la Federació d'Associacions de Veïns i l'Assemblea Ciutat per a qui l'Habita, així com l'Associació d'Apartaments Turístics de Balears (Aptur) i Adigital, l'Associació Espanyola d'Economia Digital, amb la presència d'una experta en economia col·laborativa i digital i el paper que tenen les plataformes en línia en relació a la comercialització turística dels habitatges.

La regidora de Turisme, Comerç i Treball de l'Ajuntament de Palma, Joana Maria Adrover, serà l'encarregada de presentar i moderar la taula de debat.

Finalment, comptarem amb la intervenció de la tinenta de batle d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, la qual exposarà l'experiència a la ciutat comtal en relació a l'accés a l'habitatge i la influència de les dinàmiques turístiques, i quines solucions estan posant en marxa. Una intervenció que servirà per a compartir experiències amb el tinent de batle de Model de Ciutat, Antoni Noguera, que es farà càrrec de la darrera ponència per a analitzar els reptes del consistori palmesà en aquest tema i quines propostes s'estan duent a terme a curt, mitjà i llarg termini.

Data darrera modificació: 18 de maig de 2017