Notícies Palma

Segueix el Ple en directe Canal YouTube Twitter Ajuntament Facebook Ajuntament

L'└rea d'Ecologia, Agricultura i Benestar Animal presenta el calendari d'activitats de tardor al Mercat Ecol˛gic de Palma

19 de setembre de 2017

Palma, 19 de setembre de 2017.- Avui matÝ la regidora d'Ecologia, Agricultura i Benestar Animal i el coordinador de l'Órea, Josep Maria Rigo, han presentat al Mercat Ecol˛gic de Palma, a la plaša dels Patins, el programa d'activitats de tardor, juntament amb Aina Socias, de l'Associaciˇ de Varietats Locals, I˝aki Illan, d'Escull Solidari, i Nofre Fullana de l'Associaciˇ de Productors d'Agricultura Ecol˛gica de Mallorca, tambÚ present a l'acte de presentaciˇ.

A partir del proper dissabte dia 23 de setembre, i fins al 16 de desembre, es realitzaran 12 activitats, els dissabtes matÝ entre les 11 i les 13 h. Les activitats es realitzen amb la finalitat de promoure l'agricultura i l'alimentaciˇ ecol˛gica a Palma, una de les principals lÝnies d'acciˇ de l'└rea d'Ecologia, Agricultura i Benestar Animal.

AixÝ mateix, aquestes activitats tenen com a objectiu dinamitzar el Mercat Ecol˛gic de Palma, perquŔ sigui alguna cosa mÚs que un punt de venda i esdevingui un nucli de dinamitzaciˇ de la producciˇ i el consum ecol˛gic. Cal recordar que aquest Ús el mercat ecol˛gic mÚs important a una capital espanyola i que desprÚs de 7 anys estÓ plenament consolidat (va nÚixer el setembre de 2010),compta amb una clientela estable i creixent i amb uns 16 punt de venda de fruita i verdura, farina, llegums, formatge, pa i pastisseria. El mercat tÚ lloc a la plaša dels Patins cada dimarts i dissabte matÝ.

Es faran activitats adrešades a persones interessades en aquest tema i tambÚ al p˙blic en general i familiar. Hi haurÓ tallers de cuina, d'hort ecol˛gic, de planter i llavors, de conserves,de compostatge domŔstic, de cuina per a infants i fins i tot tallers de cosmŔtica natural o contacontes.

Aquestes sˇn les activitats que es realitzaran al llarg d'aquest trimestre:

Dissabte 23 de setembre, Extracciˇ de llavor: breu descripciˇ de la importÓncia de les varietats locals per a l'agricultura i l'alimentaciˇ i del cicle que tenen les plantes des de la llavor fins al fruit. Per a exemplificar-ho es farÓ un taller d'extracciˇ de tomÓtiga. Aquest consisteix a extreure llavors d'una tomÓtiga de ramellet i desprÚs posar-la a fermentar, netejar-la i assecar-la. Aquesta activitat la durÓ a terme l'Associaciˇ de Varietats locals.

Dissabte 30 de setembre, Taller de galetes d'oli: s'elaboraran unes galetes d'oli amb productes ecol˛gics del mateix mercat ecol˛gic amb els quals es farÓ la pasta per a les galetes i se'ls donarÓ forma amb l'objectiu que, una vegada a casa, es puguin enfornar i menjar.Aquesta activitat la durÓ a terme l'Associaciˇ Escull Solidari.

Dissabte 7 d'octubre, L'hort ecol˛gic al teu balcˇ: com es pot fer un hort al balcˇ de ca nostra amb cossiols, taules d'hort, capses de fusta, etc., seguida d'una prÓctica on se sembraran verdures de temporada i s'explicaran les necessitats d'aigua, llum i fertilitat de cada una d'aquestes verdures. A cÓrrec de l'Associaciˇ de Productors d'Agricultura Ecol˛gica de Mallorca.

Dissabte 14 d'octubre, Elaboraciˇ de cosmŔtica natural: nocions de cosmŔtica natural, explicant com s'elaboren els diferents tipus de productes, les seves propietats i com podem aconseguir els ingredients apostant sempre per un producte de proximitat o de comerš just. S'explicaran les bases per a elaborar cosmŔtica natural i es donaran diverses receptes. Aquesta activitat la durÓ a terme l'Associaciˇ de Productors d'Agricultura Ecol˛gica de Mallorca.

Dissabte 21 d'octubre, Petits guerrillers de jardÝ: feim bombes de llavors!Aquest taller es presenta com una manera alternativa de fer dispersiˇ de llavors. L'objectiu Ús donar una idea als infants de quina manera poden ajudar a conservar les Órees verdes, a mÚs de conŔixer una manera innovadora i divertida de germinar i distribuir llavors. Activitat de l'Associaciˇ Escull Solidari.

Dissabte 28 d'octubre, Cuina creativa de temporada: demostraciˇ de diferents receptes fÓcils i rÓpides amb ingredients de varietats locals i de temporada, explicant les seves propietats nutricionals per a poder-los incorporar a la nostra dieta quotidiana. Els assistents faran degustacions de les receptes elaborades. A cÓrrec de l'Associaciˇ de Productors d'Agricultura Ecol˛gica de Mallorca.

Dissabte 4 de novembre, QuŔ feim amb els excedents de temporada? Elaboraciˇ de conserves vegetals: com facilitar la conservaciˇ de fruites i verdures de temporada. Primer repassant els diferents tipus de conservaciˇ dels aliments. DesprÚs es donaran instruccions per a poder fer aquesta conservaciˇ amb els productes de temporada del Mercat Ecol˛gic. Activitat de l'Associaciˇ de Productors d'Agricultura Ecol˛gica de Mallorca.

Dissabte 11 de novembre, Compostatge casolÓ: explicaciˇ sobre quŔ Ús i com es pot fer, de manera senzilla, un bon compostatge casolÓ per a donar nutrients als nostres cultius. Es durÓ a terme una prÓctica amb un compostador casolÓ i es mostraran les diferents tŔcniques, emprant les restes que es poden trobar al mateix Mercat. Aquesta activitat la durÓ a terme l'Associaciˇ de Productors d'Agricultura Ecol˛gica de Mallorca.

Dissabte 18 de novembre, Contacontes: El JardÝ Curiˇs: activitat enfocada perquŔ els mÚs petits prenguin consciŔncia de la importÓncia de l'agricultura ecol˛gica, en format de contacontes. A mÚs, els infants, amb l'ajuda del monitor o monitora, desenvoluparan el seu projecte de jardÝ "ideal", on cadasc˙ crearÓ un disseny de com seria el seu jardÝ perfecte, tot coneixent la flora aut˛ctona. Aquesta activitat la durÓ a terme l'Associaciˇ Escull Solidari.

Dissabte 25 de novembre, Amb el menjar S═ es juga! (taller de pintura amb vegetals): En aquest taller dirigit als infants es crearan tota una sŔrie de pintures fent servir aliments que es poden trobar al Mercat Ecol˛gic de Palma, extraient els pigments i mesclant-los amb diferents bases. DesprÚs es farÓ una pintura al natural del mercat perquŔ cadasc˙ se la pugui emportar a casa. Aquesta activitat serÓ duita a terme per l'Associaciˇ Escull Solidari.

Dissabte 9 de desembre, La nostra empremta al Mˇn: Mitjanšant proves i jocs, es farÓ prendre consciŔncia als participats de les activitats que, sense adonar-nos-en, deixen una clara empremta al planeta. Propostes que podem fer nosaltres per a reduir-la, com per exemple: la importÓncia del producte de proximitat, el consum de productes ecol˛gics, la reducciˇ dels materials de rebuig, etc. A cÓrrec de l'Associaciˇ Escull Solidari.

Dissabte 16 de Desembre, Elaboraciˇ de planter: taller sobre la importÓncia de les varietats locals per a l'agricultura i l'alimentaciˇ. Es dona especial importÓncia a la llavor com a recurs per a l'agricultura i com a font d'energia i vida. Per a exemplificar-ho es farÓ un taller on s'elaborarÓ un planter de diverses varietats hortÝcoles per a poder configurar un hort posteriorment. Aquesta activitat la durÓ a terme l'Associaciˇ de Varietats Locals.

Data darrera modificaciˇ: 19 de setembre de 2017